31 Ιουλίου 2019by Astro Boro

Η Ταρώ Είναι κάρτες που κάνουν θαύματα… Λέει ο Μυστικός Μύθος

Πέρα από τη μαντική διάσταση που μπορεί να δώσει η Ταρώ και πραγματικά είναι πολύ δελεαστική όλη αυτή η διαδικασία , η Ταρώ αναφέρεται και σε πανάρχαιες φιλοσοφικές έννοιες όπως τον ερμητικό εσωτερισμό και αρχετυπικά σύμβολα. Μέσα από την μεγάλη αυτή αρχετυπική δύναμη που υπάρχει σε αυτές τις κάρτες, μαθαίνουμε πολλά για το πώς μπορούμε να πορευτούμε καλύτερα στη ζωή μας, τα μαθήματα που πρέπει να ξεπεράσουμε στο εδώ και τώρα αλλά και το πεπρωμένο που πρέπει να διαχειριστούμε αλλά και στο πώς να το διαχειριστούμε. Τις κάρτες αυτές θα μπορούσαμε να τις χαρακτηρίσουμε πύλες που παραπέμπουν στα κρυφά μονοπάτια των σκέψεων, ενώ η μελέτη τους μας οδηγεί στην ενδοσκόπηση και στην αυτογνωσία. Σίγουρα το μέλλον μας μπορούμε να το φτιάξουμε εμείς οι ίδιοι, όμως αυτό χρειάζεται και αυτογνωσία και εσωτερική σκέψη. Υπάρχουν βέβαια και τα λεγόμενα καρμικά μαθήματα που αυτά θα τα πάρουμε σε αυτή μας την ενσάρκωση όπως και να έχει. Η Ταρώ όμως κουβαλάει μέσα της όλη τη γνώση του κόσμου, αυτή που μπορούμε και αυτή που δεν μπορούμε να αντιληφθούμε. Έτσι μπορούμε να πάρουμε τα μαθήματά μας τα καρμικά με την συμβουλή της Ταρώ και σιγά, σιγά να χτίζουμε ένα καλύτερο αύριο. Με ένα άνοιγμα των καρτών, ο μελετητής έχει μπροστά του όλη την αλήθεια κι αν έχει μάτια να δει αυτή την αλήθεια, θα μείνει άναυδος από την ακρίβεια, την λεπτομέρεια και τις πιο λεπτές αποχρώσεις συμβάντων και συναισθημάτων που ξεδιπλώνονται με ένα μαγικό τρόπο. Τα σύμβολα που χρησιμοποιεί η Ταρώ, είναι η γλώσσα του υποσυνείδητου, που αν την κατανοήσεις σωστά, ανοίγεις την πόρτα στις αθέατες περιοχές της ψυχής.
Γιατί πραγματικά αυτές οι κάρτες μιλάνε κι όποιος έχει αυτιά ακούει! Όποιος θέλει εθελοτυφλεί και μένει στο σκοτάδι.

Η σύντομη ιστορία της Ταρώ

1377 – Ο Γερμανός μοναχός Johannes αναφέρει την ύπαρξη ενός παιχνιδιού με κάρτεςπ που φέρει το όνομα Ludas Cartarum. Κανείς όμως δεν γνωρίζει σήμερα τους κανόνες ή τις κάρτες αυτού του παιχνιδιού. Το αν η προέλευσή του σχετίζεται με τις σταυροφορίες ή τους Ναΐτες Ιππότες παραμένει θέμα αμφιλεγόμενο. Θεωρείται παρ’ όλα αυτά προπομπός της τράπουλας Ταρώ.
1392 – Χειροποίητες κάρτες κατασκευάζονται από τον Jacquemin Gringonneurγια το βασιλιά Κάρολο IV της Γαλλίας. Δεκαεφτά από αυτές τις κάρτες διασώζονται σήμερα στην Εθνική Βιβλιοθήκη του Παρισιού.
1422 – Γραπτές αναφορές κάνουν λόγο για 22 κάρτες Trionfi που σχεδιάζονται σύμφωνα με την Ερμητική αντίληψη που εισάγει στην Ιταλία ο Marsilio Ficino. Σύμφωνα με τον μεταφραστή του Corpus Hermeticum, για να εξισορροπηθούν οι δυσμενείς αστρολογικές δυνάμεις και οι ψυχοφυσικές διαταραχές, μπορεί κάποιος να χρησιμοποιήσει σύμβολα με τις αρχετυπικές κάρτες Ταρώ.
1450 – Άγνωστος καλλιτέχνης σχεδιάζει για τον άρχοντα του Μιλάνου FrancescoSforza κάρτες πανομοιότυπες με αυτές που περιλαμβάνουν τις αρχετυπικές μορφές οι κάρτες Ταρώ. Οι Trionfi ενώνονται με τις υπόλοιπες 56 αριθμημένες κάρτες και έτσι σχηματίζειτη γνωστή μας τράπουλα με τα 78 χαρτιά.
1631 – Η Μασσαλία έγινε με βασιλικό διάταγμα κέντρο καρτοτεχνίας, με εξαγωγές σ’ όλη την Ευρώπη. Οι κάρτες που σχεδιάστηκαν εκεί αποτέλεσαν τη σημερινή αποδεκτή βάση όλων των υπόλοιπων σειρών.

1781 – Ο Court de Gebelin γράφει στο πολύτομο βιβλίο του ΑρχέγονοςΚόσμος πώς η Ταρώ προέρχεται από ένα αρχαίο αιγυπτιακό βιβλίο μυστικής σοφίας, το Βιβλίο του Θωθ.
1896 – Μεταφράζεται στα Αγγλικά το Δόγμα και Τυπικό του Ελιφάς Λεβί από τον A. E. Waite και έτσι εισάγονται οι καμπαλιστικές ερμηνείες του Γάλλου αποκρυφιστή στις εσωτερικές σχολές της Βρετανίας.
1910 – Ο Waite εκδίδει το The Pictorial Key to the Tarot.
1944 – Ο Άλιστερ Κρόουλυ εκδίδει το Βιβλίο του Θωθ μαζί τις νέες κάρτες Ταρώ (σχεδιασμένες από τη Frieda Harris). Οι συγκεκριμένες κάρτες διακρίνονται για την προτοτυπία και την πολυπλοκότητα.

Ταρώ και τυπογραφία

Η πρώτη Ταρώ που κυκλοφόρησε στην Ευρώπη ήταν ζωγραφισμένα στο χέρι, από διακεκριμένους καλλιτέχνες που προορίζονταν για βασιλιάδες και πρίγκιπες. Με τη διάδοση της τυπογραφίας, οι συμβολικές απεικονίσεις τυπώνονταν με σφραγίδες χαραγμένες σε ξύλο. Κλασικό παράδειγμα είναι η Ταρώ της Μασσαλίας, που κυκλοφόρησε στα μέσα του ΙΕ’ αιώνα με βάση το παλιό Tarocco της Βενετίας. Βαθμιαία κυκλοφόρησαν διάφορες εκδόσεις με αρκετές παραλλαγές τόσο σχέδια των καρτών, όσο και στα χρώματα. Είναι εκπληκτικό ότι μέσα σε μια περίοδο τόσων χρόνων μέχρι σήμερα, τα αινιγματικά αυτά σύμβολα διατήρησαν σε μεγάλο βαθμό το αρχικό τους σχέδιο, και η υπέροχη αυτή τράπουλα έφτασε στις μέρες μας αναλλοίωτη. Θα μπορούσε κανείς να μιλήσει για μια καρμική δύναμη που πραγματικά είναι δύσκολο να κατανοήσει ο ανθρώπινος νους.

Αναβίωση της Ταρώ

Μέχρι το δέκατο όγδοο αιώνα η Ταρώ θεωρείται απλώς ένα απομεινάρι μιας βάρβαρης εποχής, μέχρι που το 1781, ο Κουρ ντε Ζεμπελέν, Γάλλος μελετητής και ελευθεροτέκτονας, εκδίδει το έργο Ο Πρωτόγονος Κόσμος όπου επιβεβαιώνει την αιγυπτιακή προέλευση της Ταρώ λέγοντας: «Αν κανείς ακούσει τη δήλωση ότι υπάρχει ακόμα σήμερα ένα έργο των Αιγυπτίων, ένα από τα βιβλία που σώθηκαν από τις φλόγες που καταστρέψανε τις έξοχες βιβλιοθήκες τους, ένα βιβλίο που περιέχει τις πιο γνήσιες δοξασίες τους πάνω σε ενδιαφέροντα θέματα, ο καθένας μας θα ανυπομονούσε να γνωρίσει ένα τέτοιο βιβλίο…Αυτό το Αιγυπτιακό βιβλίο μοναδικός επιζών των έξοχων βιβλιοθηκών τους υπάρχει σήμερα, είναι το ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΩΝ ΤΑΡΩ…»

Ο Ζεμπελέν αναγνώρισε ότι τα ιερογλυφικά των καρτών της Ταρώ, προέρχονταν από μελετητές της αρχαιότητας, όπως ένα έργο για παράδειγμα του Ερμή-Θωθ. Ο συγγραφέας από την άλλη πλευρά Κριστιάν στο έργο του Ιστορία της Μαγείας, μας βάζει να παρακολουθήσουμε μια μύηση στα μυστήρια του Όσιρι, όπου μπαίνουμε στις κρύπτες της Μεγάλης Πυραμίδας της Μέμφιδας, στις οποίες ο μυημένος υφίσταται σε δοκιμασίες πάνω σε έναν διάδρομο του οποίου οι τοίχοι έχουν είκοσι δύο ταμπλό απο ιερογλυφικές εικόνες, όσες δηλαδή είναι και οι κάρτες της Μεγάλης Αρκάνας της Ταρώ, ενώ παρουσίαζαν τη μυστική δοξασία των αρχιερέων. Είναι πολύ δυσάρεστο το ότι αυτός ο διάδρομος είναι άγνωστος στη μελέτη της αιγυπτιολογίας, η οποία δεν έχει φέρει στην επιφάνεια τίποτα από όλη αυτή τη διαδικασία, στην οποία λίγο πριν οι χριστιανοί κάψουν τις βιβλιοθήκες της Αιγύπτου. Αξίζει βέβαια να σημειωθεί ότι ο τελευταίος μυημένος καθώς έτρεχε για να σωθεί πρόλαβε να πάρει ένα αντίγραφο του ζωγραφισμένου τοίχου.